In de winter van 2021 vroeg Santiago van Freundt Innovation Station om met een social strategie te komen voor de social media kanalen waarin er een consistente organische groei komt in volgers, wat resulteert in meer bookingen en omzet verhoogend is.
Strategie
Innovation Station is bekend met de surfsport en heeft goed bedacht welke elementen er goed zichtbaar moeten zijn op de social kanalen. Elementen die plezier vangen in beeld en die zorgen voor een goede kloppende merkervaring met Southcoast. Door deze inzet groeit de online zichtbaarheid wat resulteert in meer boekingen.
Aanpak
Strategie
Social
Doelgroep
De doelgroep bestaat veelal uit jongeren tussen de 15-25 jaar die naar een surfcamp komen. Veelal Spanjaarden uit het hele land en Duitsers die in de winter zomer willen en surfen. Het zijn avontuurlijke sportieve mensen uit vaak of berg omgevingen of grote steden. Midden tot hoger opgeleid en betrokken bij het milieu en houden van buiten zijn, cultuur maar ook fun en feest. Ook gezinnen vallen onder een secundaire doelgroep.
Social
Er is gekozen om een social strategie te ontwikkelen voor de langere termijn. Waarin sterk de visuele elementen van het surfcamp zichtbaar zijn: het strand met palmen, het surfcamp met bbq, de plezier op gezichten tijdens het surfen, de shop. Alle elementen uit de business van Santiago: zo ontstaat een echte southcoast merkervaring. Instagram is het belangrijkste instrument, samen met facebook. Een consistentie in stories & geposte berichten moet dit bewerkstelligen.
Resultaat
Een verdubbeling van de bookingen en verhuur van het surfcamp. Door een sterke aanwezigheid op instagram op de juiste hashtaggs en het inzetten van enkele influencers voor meer volgers en merkzichtbaarheid. En een identiteit die online staat als een huis.