Casa Aura Vejer. Locatie Vejer de la Frontera, Cadiz, Spanje.
Innovation Station werd gevraagd door eigenaar Javi Rodriguez om met een strategie te ontwikkelen waarbij omzet verhoogt kan worden en bereik vergroot kan worden. Het hotel kenmerkt zich door een architectuur en design op hoog niveau. Innovation Station zette in op P.R. en social media.
Strategie
Door het historische verhaal van Vejer (meerdere malen verkozen tot mooiste dorp / plaats van Spanje) en het design van het hotel, is er gekozen om media aandacht te genereren van vakpers in de leisure en tourisme. Samen met sterke visuele content op social kanaleen moet dit resulteren in een vliegwieleffect wat resulteert in groei van merkbekendheid en verhogen van het aantal boekingen.
Aanpak
Strategie
Social
P.R.
Doelgroep
Casa Aura Vejer richt zich op het hogere segement gasten die opzoek zijn naar een authentieke omgeving die niet verziekt is door het massa tourisme. Hoger opgeleide ondernemers, die rust natuur en cultuur zoeken die aan de middelandse zee lastiger te vinden is. De doelgroep bevindt zich veelal in de regio Baskenland en Barcelona en buiten de grenzen in Engeland en het dichterbij gelegen Gibraltar.
P.R.
Er is gekozen om in te zetten op publicaties in online merken uit de leisure sector en vakbladen uit de binnenhuis architectuur. Veelal Spanje & Engeland. De combinatie van het authentieke Vejer, het warme karakter van de eigenaar in combinatie met het ongekende design van het hotel lenen zich voor een goed merkverhaal om P.R. te generen.
Social
Door de social kanalen in te richten op elementen uit de business van Casa Aura Vejer, is een visueel sterk overzicht wat exact de sfeer vangt. Kamers, zonnige lucht, stranden, etc. Er is een content strategie bedacht die over de lange termijn elementen van Vejer maar ook Casa Aura Vejer sterk zal uitlichten, voor een perfecte communicatie van de merkidentiteit en karakter.
Resultaat
Publicaties in diverse vakbladen waaronder The Times UK, bezoek van infuencers wat een vliegwiel effect had, en een stijging van het aantal boekingen en ook sterke groei in het aantal volgers op de de sociale kanalen. Tevens een grote toename in positieve reviews op diverse kanalen zoals booking.com en google reviews.